Recover bestræber sig på at opretholde en åben virksomhedskultur samt en høj forretningsetik. Vi værdsætter sikkerhed og respekt for alle, der er berørt af vores forretning. Og du spiller en vigtig rolle i vores succes.
Whistleblower-ordningen giver mulighed for at rapportere forseelser og overtrædelser samt mistanke om forseelser og overtrædelser inden for en eller flere af disse kategorier: økonomiske forseelser, etiske overtrædelser, sikkerhedsproblemer eller juridiske overtrædelser.
Vores whistleblower-ordning giver mulighed for en tidlig varsling der mindsker risici, og det er et vigtigt redskab til at fremme høje etiske standarder og opretholde kundernes og offentlighedens tillid til os.
Whistleblowere kan frit vælge en af de metoder der er anført nedenfor, når de indberetter en forseelse.
Som tommelfingerregel skal enhver indberetning af forseelser ske lokalt på det relevante niveau ved at følge denne indberetningstrappe som en første mulighed.
- Lokal håndtering
- Eskalering til nærmeste leder
- Eskalering til leders leder
- Eskalering til HRD eller CEO
Hvis du ikke føler, at du kan være åben med dine oplysninger, tilbyder vi muligheden for at rapportere dine bekymringer fortroligt via en af disse kanaler. Du behøver ikke at kunne bevise din mistanke, men alle indberetninger skal ske i god tro.
- Brug denne formular til at rapportere
- Send en e-mail til Whistleblowing-funktionen her
- Anmode om et møde direkte med whistleblower-funktionen.
Alle indberetninger behandles fortroligt, hvilket betyder, at whistleblowerens identitet kun er kendt af de personer, der er udpeget af Recover til at modtage, undersøge og handle baseret på indberetningen, dvs. whistleblower-funktionen. Der vil sendt en bekræftelse på modtagelse af rapporten inden for syv dage.
Whistleblower-funktionen består af:
- Kim Steendahl, Adm. direktør
- Esben Fuglsang, HR Chef
Hvis den indberettede forseelse vedrører et medlem af whistleblower-funktionen, involvering af ledergruppen eller et medlem af bestyrelsen, skal undersøgelsen straks videredistribueres til bestyrelsesformanden, og undersøgelsen skal udføres under dennes tilsyn.
Whistleblower-undersøgelserne vil blive opbevaret i et dedikeret og sikkert opbevaringssystem.
Sager vedrørende indberetninger i henhold til Whistleblower-politikken opbevares i højst to (2) år fra undersøgelsens afslutning. Personoplysninger i registrene vil dog blive slettet, når personoplysningerne ikke længere er nødvendige for at undersøge sagen eller andre foranstaltninger, der iværksættes på baggrund af whistleblowingen.